Ini Sebabnya Microsoft Letak Solitaire Games Dalam Komputer

Main Solitaire Online Game Gratis  Tanpa Gangguan Iklan. Korang tahu tak pada tahun 1990, Microsoft install Solitaire permainan game free pada keluaran Windows 3.0 , maka ramailah yang membesar dengan game gratis ini.

Aku kenal permainan susun-susun kad ni pun waktu aku study di kolej. Time tu course aku ada kelas programming C++, so setiap kali masuk makmal komputer, aku suka layan permainan Solitaire - well, best free to play games lah katakan.

Ini Sebabnya Microsoft Letak Solitaire Games Dalam Komputer 

Selama 13 tahun Microsoft installs Solitaire tau kat Windows mereka. Aku ingat dulu, game ni saja-sajalah mereka nak install, nak bagi fun and joy pada setiap orang yang guna Windows tu.

Tapi aku silap. Microsoft bukan installed Solitaire untuk entertainment semata-mata. 

Memandangkan time tu adalah revolusi komputer, jadi Microsoft nak ajar pengguna komputer agar cekap menggunakan mouse , senang nak drag and drop.

So, thru permainan ni lah mereka boleh praktis dan praktis. Satu lagi, bila main Solitaire, pengguna komputer di zaman revolusi awal ni boleh check mouse mereka berfungsi dengan elok atau tak. Kalau tak, biasanya mesti time drag and drop tu akan stuck kan.

Main Online Game Gratis Solitaire Dan Tiada Gangguan Iklan


Berjaya Habiskan Permainan Solitaire? Hebatnya!


Tu cerita Microsoft. Dah tinggal kenangan pun. Nowadays, Microsoft pun dah tak masukkan Solitaire dalam perisian mereka pasal orang zaman Millenium. Pengguna sekarang sudah familiar dengan penggunaan mouse.

Jom kita beralih pula dengan cerita Solitaire Games itu sendiri. Menariknya permainan Solitaire ni, korang nampak macam senang saja nak mainkan, tapi hakikatnya hanya orang hebat boleh selesaikan game ni dalam masa yang singkat.

Aku dari dulu main Solitaire ni, jaranglah aku dapat siapkan dalam masa yang cepat. Dan jarang sangat aku boleh habiskan game ni. Betul-betul menguji jiwalah Solitaire ni kan. Tapi pantang juga aku mau berundur awal, semangat kental untuk berjaya menang permainan ni, hahaha.

Main Online Game Gratis Solitaire Dan Tiada Gangguan Iklan

Solitaire games ni ada beberapa nama panggilan yang lain iaitu Klondike, Freecell, Spider, Pyramid, Tripeaks dan Golf.

Nak main pun bukannya susah sangat. Just pindah-pindahkan kad dari bacaan besar ke kecil dan mestilah warna kad hitam dan merah diselangselikan. Kemudian kalau jumpa kad A, letak kat kawasan yang dipanggil Foundation.

Seterusnya, kena pastikan semua kad berjaya di buka dan di susun dari urutan mengecil ke besar di atas Foundation dan perlu mengikut bentuk kad masing masing.

Eh, korang faham tak ni? Ala, yang biasa main Solitaire mesti faham kan. Oh kalau yang baru nak start main, susah-susah nak faham, korang Google sajalah How To Play Classic Solitaire.


how to play solitaire


Asyik Sangat Main Online Game Gratis Kerana Tiada Gangguan Iklan


Sesekali aku rindu mau main Classic Solitaire. Nowadays, aku layan main online game gratis di solitaire.org . 

Bagi akulah, website ni memberikan pilihan best free online games - ada banyak juga game lain yang boleh dipilih, antaranya mahjong games, hidden object games, zuma, candy crush like games, pacman dan card games.

Kalau korang suka main Solitaire, korang boleh explore setiap jenis permainan Solitaire dalam web ni. Tapi kalau aku, memang prefer classic Solitaire yang dipanggil Klondike ni.

Korang hanya perlu buka Solitaire.Org untuk tengok pelbagai pilihan lain. Dan solitaire ni bukan sahaja ada banyak nama, tapi cara permainan tu pun banyak pilihan juga seperti Penguin Solitaire, Russian Freecell, Glow, Lightning, Spike, Spider dan banyak lagi.

Kelebihan Main Solitaire


Solitaire ni macam uji minda. Kau kena ada strategi, kena fikir kad mana yang perlu diambil, dibuka, digerakkan.

Kalau silap percaturan, memang takkan berjaya accomplish the game gitu. Dan kenalah sabar.

Sambil bermain sambil berpikir sambil relax dan jangan stress. Bermainlah dengan hati yang tenang. Kalau gagal, try again ok.

Haha, akulah tu selalu gagal habiskan permainan tapi tak pernah rasa jemu untuk main lagi dan lagi.

Lagi satu, website solitaire.org ni TIADA iklan, jadi bolehlah main tanpa gangguan.

Mahjong Games - Perlukan Eye And Hand Coordination Bekerjasama


mahjong online games free


Free online games lain yang best ialah Mahjong Games.

Ni bukan mahjong yang nyonya-nyonya selalu main tu tau. Ni mahjong yang perlukan eye and hand coordination, kena cari pasangan mahjong tu tapi kena mula dari tepi. 

Kalau pasangan mahjong tu ada kat tengah-tengah susunan, kena hapuskan dulu mahjong kat tepi tu semua.  Jadi kenalah mata dan tangan tu bekerjasama cari tile mana perlu dihapuskan dahulu.

Nampak macam senang jak kan. Kena pakai strategy juga untuk berjaya habiskan semua padanan.

Hehe, aku bab bab mau fikir ke hadapan tu, memang gagal selalu. Aku jenis fikir apa yang aku nampak tu lah yang aku pilih untuk jadi padanan pada jubin mahjong tu.

Ada yang nak try main mahjong games?  Boleh klik link  >>> Mahjong Games 

Nak Main Game Gratis Yang Lain? Ini Pilihan Yang Korang Boleh Cuba


Jadi, setiap kali mahu main Solitaire online game gratis ni atau permainan lain best free online games, korang main saja di 


Tiada gangguan iklan. Tak perlu muat turun pun. Boleh main di browser pada bila-bila masa sahaja.

Dan ini adalah antara strategy game yang paling legend.

Have Fun and Happy Playing Solitaire

cheers.

Post a Comment

2 Comments

  1. Ya tak ya, lama dah saya tak main solitaire

    ReplyDelete
  2. ammi still main solitaire sampai sekarang..paling suka yang pyramid dengan tripeaks

    ReplyDelete

Terima kasih melawat blog Mrs Pip, dan sila komen dengan berhemah. Live link tidak dibenarkan di ruang komen.