TROPIKA Face Cleansing Oil, bukan sekadar pencuci muka biasa

TROPIKA Face Cleansing Oil, bukan sekadar pencuci muka biasa|| hi there, dengan cuaca panas di siang hari buat kulit muka cepat sangat kering, hilang hidrasi dan nampak tidak bermaya. oh my face! habislah kalau begini. kalau kulit muka terus menerus tidak dijaga, mulalah nanti ada masalah wajah seperti jeragat, pigmentasi, kerutan, pori pori besar, kulit terlalu kering dan sebagainya. 

Nak jaga muka ni, harus bermula dengan pencarian pencuci muka yang awesome. bila dengar nama TROPIKA Face Cleansing Oil, bukan sekadar pencuci muka biasa, terus rasa nak cuba. eh! serius ke pencuci muka TROPIKA Face Cleansing Oil, bukan sekadar pencuci muka biasa lain dari yang lain? 

biasa dengar face cleansing foam , face cleansing cleanser, yang ni face cleansing oil. ada OIL. yes OIL ... alamak, nanti bertambah tambah minyak kat kulit wajah .... ok lah, kita cuba dulu TROPIKA Face Cleansing Oil, tak cuba maka tak tahu kan ...

tapi sebelum tu, meh sini mrs pip nak kenalkan dulu kat korang produk TROPIKA Face Cleansing Oil ni. produk yang dilancarkan pada May 2017 ni mula mendapat perhatian daripada beauty user. tak caya? korang google jer berapa ramai yang dah cuba produk ni dan beri review yang awesome, terus buat hati terjebak sama nak guna produk pencuci muka TROPIKA ni.

Ada apa dengan TROPIKA Face Cleansing Oil?


TROPIKA Face Cleansing Oil mempunyai formula semula jadi, yang terdiri daripada minyak kelapa dara yang berkualiti tinggi. Ia adalah pilihan pembersihan yang sangat baik untuk semua jenis kulit, mencuci minyak sebum yang berlebihan tanpa mengeringkan kulit. Pembersih dirumuskan menggunakan VCO, Licorice Root Extract dan Vitamin E yang mencipta fungsi 3-dalam-1; membersihkan make-up, membersih dan melembapkan kulit untuk kulit kelihatan segar dan bertenaga. Kombinasi yang unik dengan ekstrak likuoris membantu mengurangkan garis dan bintik halus, dan memperbaiki nada kulit. Formula khas ini selamat digunakan pada kulit sensitif juga.

Formula ini diuji di bawah kawalan dermatologi.


Dan jangan Panik, ianya Organik!  >>>> Cruelty FREE, Paraben FREE and Fragrance FREE <<<

TROPIKA Face Cleansing Oil, bukan sekadar pencuci muka biasa
TROPIKA Face Cleansing Oil, bukan sekadar pencuci muka biasa

Isi kandungan TROPIKA Face Cleansing Oil


Minyak Kelapa Dara (VCO) - Pelembap semula jadi yang hebat. Mengandungi asid laurik yang popular dengan ciri-ciri antimikrob dan disinfektannya, membantu membersihkan liang-liang kulit muka, membersihkan dan menghalang blemishes.

Vitamin E - Keadaan kulit, hebat untuk mengurangkan garis halus, kedutan, dan spots pada kulit wajah.

Ekstrak Root Licorice - Mengandungi glabridin yang membantu mengurangkan penampilan gelap di bawah lingkaran mata, perubahan warna dan age spots. Secara tradisional digunakan untuk mencerahkan kulit.

Oilve Oil Esters - Ejen pembersih tambahan yang selamat digunakan di sekitar mata. Ia menawarkan ciri anti-radang dan membantu mengatasi pengeluaran minyak yang berlebihan.

  • Cara mudah menggunakan TROPIKA Face Cleansing Oil


Bersihkan dan menyuburkan kulit anda dengan 3 langkah mudah:

1. Sapukan pada kulit kering. Urut dalam edaran.

2. Tambah sedikit air untuk menghasilkan emulsi susu dan teruskan urut.

3. Bilas dengan air sehingga bersih.

  • Bila nak guna TROPIKA Face Cleansing Oil ni?


Dua kali sehari atau setiap kali anda mahu membersihkan make-up pada kulit wajah anda.

Siapa yang boleh menggunakan TROPIKA Face Cleansing Oil ni?

* Sesiapa yang memakai make up atau tidak memakai make up.

* Sesiapa yang mengambil berat tentang kulit mereka.

* Sesiapa yang memilih produk semulajadi untuk kulit mereka.

* Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.

TROPIKA Face Cleansing Oil, bukan sekadar pencuci muka biasa
TROPIKA Face Cleansing Oil, bukan sekadar pencuci muka biasa
muka happy dan terasa awesome selepas kulit wajah dibersihkan

mrs pip dah quite sometime guna produk TROPIKA Face Cleansing Oil, dan bagi mrs pip TROPIKA Face Cleansing Oil, bukan sekadar pencuci muka biasa. produk ni bukan sahaja mencuci muka mrs pip, tetapi juga membersihkan kulit wajah agar terasa lebih segar.

dan kelebihan pencuci muka TROPIKA Face Cleansing Oil ni ialah ianya mampu menanggalkan make up dengan sangat mudah, sambil mencuci muka sambil menanggalkan make-up! yeah, happynya .... senang kerja nak bersihkan muka .... kalau korang yang pakai make up tu, memang awesome guna TROPIKA Face Cleansing Oil ni, dwi tindakan mencuci kulit muka sambil menanggalkan make up gitew.

mula mula bila nampak perkataan OIL tu, macam alamak kulit wajah mrs pip ni mmg jenis kulit berminyak, macam mana ni nak cuci muka dengan pencuci muka yang ada OIL? tak cuba maka tak tahu, so mrs pip cuba produk ni, perghhhh memang awesome. tak da pun kesan penambahan minyak kat kulit wajah. setiap kali lepas cuci muka, keringkan dengan tuala muka, terasa kulit wajah segar, bermaya dan lembap.

overall, mrs pip happy dengan result TROPIKA Face Cleansing Oil ni. selain itu, mrs pip juga happy dengan tekstur, aroma, reka bentuk botol produk, harga, dan pembungkusan produk. tapi mrs pip berharap, produk ni boleh mengeluarkan saiz botol travel pack, so senang nak bawa kalau pergi travel, nak letak dalam handbag pun senang.  apapun,one word for this product, it is AWESOME !

Nota:-

* Jika berlaku kerengsaan, sila hentikan penggunaan sekaligus.

untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk TROPIKA ni, bolehlah melawat 

laman web rasmi di http://www.tropikabeauty.com.my 
atau instagram www.instagram.com/tropikaskincarehq 

korang dah guna TROPIKA Face Cleansing Oil ni tak? jom tag @tropikaskincarehq pada gambar anda dan kita hashtag bersama #beautifulwithtropika, #beautifultropika, #lovetropika dan #naturalskincare , the more the merrier kan ....

#isupportorganicingredients

thanks for reading everyone.

cheers.

Post a Comment

11 Comments

  1. errrmmm.. macam best jer.. cuaca sekrang memang tak menentu. kejap panas, kejap hujan.. huhuhu.. kulit selalu kering, memang kena ada precaution sebab kulit kan mahkota wanita

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu DP, kulit wajah ni penting diberi perhatian ...

      Delete
  2. kegunaan minyak kelapa dara mmg pelbagai guna dan sangat bagus kan kak. Terbaik produk ini kak. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kan GV, selama ni kak pip minum VCO , now dah ada pencuci muka ...awesome sgt.

      Delete
  3. mmg best produk ni.. btw cntiknya mrs pip.. hehe <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. produk ni best, buat kulit terasa lembap selepas dicuci, tak pakai pelembap pun ok kalau setakat duduk rumah tak kena panas terik .... :))

      Delete
  4. macam ok pulak mpy, terutama orng kulit kering yang malas pakai moisturizer. sudahlah kulit kering duduk aircond lagi, nah tambah muka jadi kedut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Lu, produk ni mmg best pakai , kulit tak kering dan terasa segar ...

      Delete
  5. Mcm mcm produk sekarang ni kan. Kalau sesuai dgn kulit kita apa salahnya kan!

    ReplyDelete
  6. Sha selalu beli produk untuk baby je..

    ReplyDelete
  7. aaa produk Tropika yang untuk baby tu eh ? waah da ade pencuci muka.. kalo produk baby tu semua wangi2 baunya..

    ReplyDelete

Terima kasih melawat blog Mrs Pip, dan sila komen dengan berhemah. Live link tidak dibenarkan di ruang komen.