Perkara yang DUIT tidak boleh beli

hi there, how's your day? hurmmmm,  mine not so okay...  ni semua akibat kenaikan harga minyak, mrs pip pun kena tempias,  bukan sekadar tempias kecil, tapi cukup untuk menggetarkan jiwa raga mrs pip!

Yang those kerja sendiri,  pendapatan tidak tetap, bisnes makanan some more,  pasti terkena tempias...  harga minyak naik, kali ini bukan sekadar petrol dan diesel,  tapi sekali dengan minyak masak,  kegunaan utama setiap isi rumah...  apa sudah jadi dengan pemimpin negara,  tiada kah perasaan belas kesian dgn rakyat?

harga barang pasti akan naik lagi,  cepat atau lambat,  pasti akan naik...  lepas ni entah apa lagi yang hendak dinaikkan? Beras?  Tepung?  Gula? bukan sekadar naik satu dua sen, tapi beringgit ringgit naiknya...

stress juga memikirkan apa yang harus dibuat... Perlu kerja makan gaji semula? Kerja luar negara di mana tukaran wang lebih tinggi?  dengar2 sampai ada yg SUICIDE gara gara hidup semakin tertekan...

hai lah para pemimpin...

perkara yang duit tidak boleh beli
perkara yang duit tidak boleh beli

apapun, hidup perlu diteruskan... dalam diri,  kita usaha untuk ada 10 perkara di atas tanpa bazirkan duit untuk dapatkannya..

For some people, they use money to get it, but we don't.... semoga manusia yang satu itu sukses dan bertambah duit berkepuk kepuk so that you can buy all the TEN items above!

grrrrrrr.....

cheers.

Post a Comment

0 Comments