5 Restoran Popular Menu Barat di Kuala Lumpur

Apakah perkara pertama yang terlintas di fikiran anda ketika merancang sesuatu aktiviti atau hari sambutan untuk tarikh yang agak bermakna? Tentu sekali makanannya. Kita semua mahu makan makanan yang sedap dan sempurna. Ia merupakan salah satu faktor yang penting ketika membuat majlis khas seperti ulang tahun perkahwinan, sambutan ulang tahun, majlis persaraan dan sebagainya.

Oleh itu, kami ingin membantu anda dalam meringankan beban ini. Dalam artikel ini, kami akan memperkenalkan kepada anda 5 tempat popular di Kuala Lumpur untuk memesan makanan ala barat. Mengapa makanan barat? Kerana sekarang penerimaan makanan Barat semakin meningkat. 

Nampaknya rakyat Malaysia sangat menikmati resipi barat di waktu ini. Mungkin kerana rasanya yang sedap dan mungkin juga kerana persembahan makanannya yang agak istimewa. Dengan itu, mari kita mulakan dengan senarai lima restoran popular yang menyajikan hidangan barat.

Maria’s Steak Café @ Damansara Perdana


5 Restoran Popular Menu Barat di Kuala Lumpur


Tempat hebat amat sesuai untuk pencinta stik gaya barat. Tempat ini mempunyai suasana yang sangat selesa. Tidak terlalu terang, dan juga tidak terlalu gelap. Suasananya sangat santai didalam restoran ini.Secara peribadinya, saya mengunjungi tempat ini dan sangat menyukai pengalaman saya menikmati hidangan di sini.

Bagi penggemar stik, saya cadangkan agar anda memulakan pesanan makanan anda dengan memesan sekeping daging stik bahagian tulang rusuk atau lebih dikenali sebagai ' Ribeye' . Usah risau tentang kelembutan atau tekstur stik. Anda mempunyai pilihan untuk bercakap dengan tukang masak dan memberitahunya mengenai tahap memanggang yang anda sukai. 

Sebagai alternatif, anda juga boleh bertanya kepada chef apa yang akan dicadangkannya. Cadangan terbaik, adalah lebih bagus untuk minta tukang masak untuk memanggang stik mengikut pilihannya kerana seorang tukang masak pasti tahu apa yang terbaik. Selain tulang rusuk, anda boleh juga cuba hidangan potongan cutlet kambing dari New Zealand.

Jake’s Charbroil Steaks @ Starhill Shopping Center


5 Restoran Popular Menu Barat di Kuala Lumpur


Restoran ini juga sangat popular untuk menyajikan stik lazat. Keistimewaan tempat ini ialah mereka memasak stik yang mempunyai perapan yang minimum. Konsep perapan minimum adalah untuk membolehkan pelanggan merasai rasa sebenar daging itu tersendiri tanpa perisa yang keterlaluan. 

Yang paling saya gemari mengenai restoran ini ialah bahagian hidangannya. Saya berjanji kepada anda bahawa anda tidak akan mendapat stik sebaik ini dengan harga yang rendah di tempat lain. Sekiranya anda adalah seorang yang berselera kecil, disarankan adalah lebih baik anda membawa rakan kerana bahagiannya banyak daripada cukup untuk satu orang.


SKY 360 @ One City, Subang


5 Restoran Popular Menu Barat di Kuala Lumpur


Saya memasukkan restoran ini didalam senarai ini bukan hanya untuk makanan enak yang mereka sajikan, tetapi juga untuk suasana yang luar biasa. Ini adalah restoran yang sempurna untuk seseorang yang ingin makan malam bersama keluarga.


Makanannya hebat dan pemandangannya sungguh menakjubkan. Apa lagi yang boleh diminta untuk makan malam keluarga yang sempurna? Ia mempunyai bumbung kaca sehingga anda mendapat pencahayaan semula jadi pada siang hari dan jika anda berada di sana pada waktu malam maka anda dapat menikmati matahari terbenam ketika anda sedang makan malam. Anda tidak akan mendapat pemandangan panorama yang hebat seperti tempat ini di tempat lain.


Betty’s Midwest Kitchen @Aman Suria


5 Restoran Popular Menu Barat di Kuala Lumpur


Ini adalah restoran Amerika yang dikendalikan oleh seseorang yang pernah tinggal di Amerika Syarikat. Mereka memandang serius resipi mereka di sini. Sekiranya anda ingin merasai rasa Amerika yang sebenar dengan harga yang berpatutan, ini adalah restoran untuk anda menikmati makanannya. Salah satu hidangan yang lebih popular ialah Pulled Burger dan French Fries in Country Gravy. Namun awas!! Ianya tidak halal untuk muslim.

Coliseum Café @ Jalan TAR


5 Restoran Popular Menu Barat di Kuala Lumpur


Mereka mempunyai banyak rangkaian kedai di seluruh Kuala Lumpur. Kini anda juga boleh menjumpainya di beberapa pusat membeli-belah yang popular. Tetapi di sinilah semuanya bermula.

Ini adalah kafe pertama yang menjadi popular dan setelah berjaya mereka memutuskan untuk mengembangkan perniagaan mereka. Anda tidak boleh terlepas hidangan 'Hainanese Chicken Chop' mereka. Kafe ini terkenal di seluruh bandar kerana Hainanese Chicken Chop. Rasanya teramat luar biasa.


Tiba-tiba rasa macam nak makan menu western tetapi sedang berfikir di mana nak makan? Halalkah? Mahalkah? Tak payah nak pening kepala berfikir itu dan ini. Cara yang paling mudah ada, yakni dengan menggunakan servis food delivery dari Foodpanda.


5 Restoran Popular Menu Barat di Kuala Lumpur


Melalui website Foodpanda ini, anda boleh tahu dimanakah lokasi western food near me dan apakah pilihan makanan yang ada untuk di order. Bagus juga ada servis yang begini. Mudah kerja, jimat masa dan sangat berbaloi. Nak buat sambutan apa-apa pun senang, tentukan tarikh kemudian boleh buat pesanan makanan mengikut menu yang disukai melalui website Foodpanda.

Post a Comment

6 Comments

  1. Kat Malaysia memang tak susah dah nak dapatkan western food. Masuk kampung2 pun dah ada yang jual western food. memang dasyat selera orang malaysia nih..hahaha

    ReplyDelete
  2. tergoda tengok menu dia :)
    jemput singgah https://www.tiarasaphire.com/2020/08/drama-bidadari-kiriman-tuhan-2020.html

    ReplyDelete
  3. Telan liur tengok gambar makanan. Terima kasih untuk cadangan. Nanti boleh plan nak sambut birthday dekat mana.

    ReplyDelete
  4. so nyumm adui la mommy bf ni terliur ja tgk nyaa

    ReplyDelete
  5. Hujan hujan ni tengok gambar makanan jadi lapar terus. Orang KL bolehlah order makanan kat restoran ni guna foodpanda kan.

    ReplyDelete
  6. Menarik ni. Maybe boleh terjah satu hari nanti ataupun order je dari foodpanda

    ReplyDelete

Terima kasih melawat blog Mrs Pip, dan sila komen dengan berhemah. Live link tidak dibenarkan di ruang komen.