Kerbau jinak

hi there,

once, father-in-law (FIL) ada banyak kerbau, tapi dalam banyak-banyak kerbau tu, cuma dua ni saja yang jinak. kerbau-kerbau yang lain semua FIL jual few months ago. FIL cakap dia sudah tua, tidak larat lagi mau jaga semua kerbau kerbau tu…

kalau hilang kena cari, lepas tu ada yang siap menyinggah pergi kebun orang dan rosakkan tanaman. ada sekali tu habis tercabut pagar jiran gara gara kerbau FIL, kenalah ganti pagar jiran tu oleh FIL.

yang dua ni, seekor tu mak, dan yang kecil tu anaknya. MIL bagitau FIL janganlah dijual kerbau jinak tu, biarkan saja berkeliaran keliling rumah. lagipun pagar keliling tanah MIL sudah dibaiki, tiada lubang utk kerbau berdua ni keluar menghilang.



kebetulan kerbau ni ditambat di tanah kosong sebelah rumah oleh MIL (tanah kosong tu MIL punya) so apalagi mr.Husband seronoklah sayang-sayang kerbau ni, mmg jinaklah kerbau ni, relax ja kena belai oleh si mr.Husband.

ternampak mr.Husband sedang usap usap kerbau ni, mrs pip terus snap few photos. eh eh, mana aci ni! mrs pip pun mau la juga *tapi takut*...

korang ada tak pengalaman tentang kerbau? meh kongsi sikit dgn mrs pip.


cheers.


Post a Comment

0 Comments