Kelebihan Realme 7 Menggunakan Helio G95 Processor Untuk Kepantasan Gaming

Kelebihan Realme 7 Menggunakan Helio G95 Processor Untuk Kepantasan Gaming.

Realme memperkenalkan Realme siri 7 (Realme 7 dan Realme 7 Pro)  dengan harga jualan Realme 7 ialah RM1,299.00 manakala Realme 7 Pro pula RM1,499.00. Realme 7 sudahpun berada di pasaran dengan jualan dilakukan secara offline bermula 26 September 2020, terawal jualan secara pre-order dilakukan di seluruh Malaysia melalui Concept Stores, Authorized Dealers, dan juga platform Shopee.

Realme 7 Menggunakan Helio G95 Processor Untuk Kepantasan Gaming


Kelebihan Realme 7 Menggunakan Helio G95 Processor Untuk Kepantasan Gaming


Realme 7 diperbaiki diberi keutamaan untuk fitur gaming. So, kalau korang kaki smartphones gaming, korang mungkin boleh mempertimbangkan untuk mendapatkan seketul Realme 7.

Realme 7 menggunakan MediaTek Helio G95 sebagai gaming processor, dan Helio G95 yang dibangunkan di Taiwan ditujukan untuk smartphones gaming 4G premium.

Ini bukan pertama kali Realme menggunakan processor Helio daripada keluarga 'G'. Sebelum ini, Realme Narzo juga menggunakan Helio G90T.

Kelebihan Realme 7 Menggunakan Helio G95 Processor Untuk Kepantasan Gaming

MediaTek melihat bahawa smartphones gaming mempunyai pertumbuhan yang stabil , maka oleh sebab itulah chipset siri 'G' diperbaiki dengan menawarkan fast performance, multi-camera (up to 4 cameras) dan juga AI super resolution untuk video streaming.

  • MediaTek Helio G95 menggabungkan sepasang CPU Arm Cortex-A76 yang beroperasi hingga 2.05GHz, ditambah enam CPU hemat daya Cortex-A55. Sementara untuk GPU-nya yaitu Mali-G76 MC4 yang ditingkatkan, beroperasi hingga 900 MHz.
  • Realme 7 dikuasakan dengan Mediatek Helio G95 (12 nm) CPU processor with 128GB, 8GB RAM. Ianya juga mempunyai Mediatek Helio G95 (12 nm) CPU processor with 128GB, 8GB RAM.
  • Realme 7 memiliki Quad: 64 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/1.73", 0.8µm, PDAF + 8 MP, f/2.3, 119˚, 16mm (ultrawide), 1/4.0", 1.12µm + 2 MP, f/2.4, (macro) + 2MP kamera belakang dan supports Wifi Wifi, NFC, GPS, 3G and 4G LTE. 
  • Realme 7 mempunyai Li-Po 5000 mAH, bateri tidak boleh buka (non-removable battery pada 9.4mm tebal dan 196.5g berat, menngunakan Android 10, Realme UI.


Untuk Smartphones Realme 7 Pro, akan datang sedikit lewat kepada Authorized Dealer iaitu pada 3 Oktober 2020, manakala online sale bemula pada 29 September 2020 di Shopee. Realme 7 dan Realme 7 Pro masing-masing menggunakan processor Helio G95  menggunakan 65W.



MediaTek Helio G95 - Premium 4G Gaming Smartphones with MediaTek HyperEngine

MediaTek Helio G95 dengan teknologi gaming MediaTek HyperEngine memberikan pengguna kelajuan dan kelancaran melalui peningkatan keseluruhan peranti melalui empat bidang peningkatan untuk memastikan telefon pintar anda sentiasa laju bersama anda (keeps up with you).

Memaksimumkan Permainan Anda (Maximise Your Gaming)

Pengalaman yang luar biasa dikuasai oleh gabungan perkakasan yang dipilih dengan teliti yang direka untuk menjadi unggul pada respons pengguna sama ada anda menstrim video, berbual dengan rakan, bepergian, bermain permainan atau mengambil gambar. 

Prestasi MediaTek Helio G95 telah dipompa hingga 5% dalam penanda aras CPU (Antutu) dan hingga 8% dalam penanda aras GPU (Manhattan 3.0) berbanding G90T. CPU G95 octa-core mempunyai dua teras pemproses Arm Cortex-A76 yang kuat sehingga 2.05GHz, ditambah enam pemproses berfokus kecekapan Cortex-A55. 

Prestasi grafiknya yang luar biasa disediakan oleh Arm Mali-G76 MC4 dengan kelajuan yang meningkat hingga 900MHz1. Hingga 10GB LPDDR4X pada 2133MHz memberikan lebar jalur yang luas, sementara sokongan untuk penyimpanan UFS 2.1 menghasilkan streaming data yang sangat pantas.

Pendek katalah, Realme 7 yang menggunakan Helio G95 ni memang kalau bab gaming , korang takkan rasa lagging, dan streaming gila-gila laju!

MediaTek Helio G95 melangkaui cip dan sesuaikan keseluruhan telefon pintar anda kerana setiap milisaat penting (Go beyond the chip and tune your whole smartphone because every millisecond matters)


  • Peningkatan Kelajuan Pintar untuk Permainan Cepat
  • Ramalan pintar untuk pencetus serentak Wi-Fi & LTE hanya dalam 13 milisaat
  • Dapatkan respons yang lebih pantas antara telefon pintar dan menara sel
  • Sambungkan ke dua jalur atau penghala Wi-Fi secara serentak untuk kependaman (latency) sambungan permainan terendah dengan kegelojohan (jitter) minimum
  • Hanya menangguhkan panggilan semasa dalam permainan tanpa sambungan terputus sebentar
  • Peningkatan Kelajuan Pintar untuk Permainan Cepat
  • Ramalan pintar untuk pencetus serentak Wi-Fi & LTE hanya dalam 13 milisaat
  • Respons yang lebih pantas antara telefon pintar dan menara sel
  • Sambung ke dua jalur atau penghala Wi-Fi secara serentak untuk latensi sambungan permainan terendah dengan jitter minimum
  • Hanya menangguhkan panggilan semasa dalam permainan tanpa sambungan terputus sebentar

Realme 7 Specification

Jadual di bawah menunjukkan specification penuh mengenai Realme 7 untuk rujukan korang. 

Realme 7 Specs


Realme 7 Photography Function & Video Recording Support


Dan selain gaming, Realme 7 juga menyediakan kehebatan kamera yang menjadi kesukaan pencinta smartphones photography dan juga selfie wefie.

Dengan rear camera Sony 64MP Quad, ia menyediakan fungsi fotografi Starry Mode, Super Nightscape, Panorama, Portrait, Mode, Time-lapse Photography, HDR, Ultra Wide, Ultra Macro, AI Scene Recognition, AI Beauty, Filter, Chroma Boost.

Dan video recording Support UIS Video Stabilization, Support UIS Max Video Stabilization, Support Ultra Wide Video, Support 4K/30fps Video Recording, Support 1080P/30fps, 60fps, 120fps Video Recording, dan Support 720P/30fps, 60fps, 240fps Video Recording.

Jadi lepas ni, makin happy lah smartphones gaming dengan menggunakan Helio G95, dan selain Realme , ada beberapa smartphones brand juga memilih menggunakan Helio G95.

Happy gaming you ols.

cheers. 

source:
https://www.realme.com/my/realme-7/specs

Post a Comment

0 Comments