How Do I Look bersama Althea Make Up

hi there, bab-bab nak make-up ni kena ambil masa, half way make-up baby dah nangis! so, how to make-up bila baby nangis? boleh hilang mood kan. jadi, memang selalunya apabila bab make-up ni,  mrs pip just guna basic make-up sahaja iaitu hanya sedikit foundation/BB cream + lipstick ... 

Althea Make Up set
Althea Make Up set

baru-baru ni, Althea telah melancarkan produk make-up terbaru keluaran Althea sendiri terdiri daripada Althea Flawless Creamy Concealer, Althea Watercolor Cream Tint, Althea Spotlight Eye Glitter, Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL x Althea dan juga Althea Skin Relief Spot Film Gel.

How Do I Look bersama Althea Make Up


dah dapat sekotak Althea Make-up Box, mrs pip terasa untuk mencabar diri sendiri adakah mrs pip masih boleh mengoles make-up di muka seperti satu ketika dulu, ataupun memang hilang sepenuhnya sentuhan tangan untuk make-up muka sendiri? 

#sismekapsimplesaja       #sis.cuba

Make Up Before and After
before and after althea make up

sebelum memulakan make-up:-


mrs pip bersihkan kulit wajah dengan cleanser, keringkan dan letak toner dan seterusnya pelembap muka. sangat penting untuk kulit wajah kekal lembap ketika meletakkan make-up agar make-up nanti nampak flawless, tidak kering dan paling penting tidak cakey.

selepas meletakkan pelembap, bolehlah memulakannya dengan meletakkan skin primer, atau primer lotion ataupun yang seangkatan dengannya. memeandangkan mrs pip pengguna setia Althea Bare Essentials fixer cream yang boleh dijadikan sebagai primer, so mrs pip tak letak any extra primer.

Althea Skin Relief

kalau korang ada jerawat atau breakout kan, so bolehlah apply skin relief spot film gel ni.

what do they say about this product:

Banish it like magic with Althea's Skin Relief Spot Film Gel! This zit-zapping treatment is a revolutionary formula that applies thinly onto the skin before drying down to a smooth canvas, protecting the area and allowing for makeup to be applied on without a trace! It contains tea tree oil to quickly and effectively treat acne, while a mix of Centella and pine leaf extracts calm redness, treating acne while you’re out and about. Say bye-bye to bulky, unsightly pimple patches and hello to flawless skin!

untuk make-up yang mrs pip nak kenakan, hanyalah light and easy make-up for a birthday lady with some purplish lavender look! oh ya, seriously I turn 40 the day I play with these Althea Make-up Collection ... 

proses make-up :-

Althea Flawless Creamy Concealer


Althea telah mengeluarkan Althea Flawless Creamy Concealer yang merangkumi 4 jenis shades iaitu. #01 Vanilla, #02 Ginger , #03 Honey dan #04 Mocha , dan untuk shades concealer ni korang boleh pilih satu warna kegemara yang sesuai dengan shade kulit korang atau boleh mixkan satu dua warna yang lain. 

mcm mrs pip, mrs pip rasakan, shade #03 Honey so far yang paling sesuai dengan warna kulit mrs pip, tak terlebih putih, dan tak terlalu gelap, just nice for my skin tone.

Althea Flawless Creamy Concealer
Althea Flawless Creamy Concealer 

so mrs pip letakkan secara random spot di kulit wajah, dan ratakan ke seluruh kulit wajah menggunakan reusable make-up sponge puff. 

yang menariknya mengenai Althea Flawless Creamy Concealer ni, bukan sahaja mampu menutup cela muka, tapi ianya juga tidak mengeringkan kulit, sangat mudah untuk diratakan ke seluruh bahagian muka, dan kulit kelihatan flawless dan concealer tahan lama di kulit wajah.

proses make-up :-

Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL x Althea


apabila dah rata semua concealer di kulit wajah, mrs pip teruskan sahaja dengan mencalit beberapa warna eye shadow yang terdapat pada Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL x Althea ... eye palette ini adalah kolaborasi Althea bersama Bunga Citra Lestari, pelakon dan penyanyi cantik daripada Indonesia.

Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL x Althea
Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL x Althea

ada 8 warna menarik yang sesuai digunakan samaada pada waktu siang mahupun waktu malam, dan warna-warna yang terdapat pada Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL x Althea  terdiri daripada jenis glitters, shimmers dan mattes ... 

make up kelopak mata

yang biasa make-up kelopak mata, mesti korang happy dapat eye palette cantik menarik dari Althea ni kan .. dan utk pengetahuan juga, apabila nak make-up kan kelopak mata, ianya terbahagi kepada beberapa bahagian , antaranya ialah inner corner, outer V atau outer corner, lid, contour . crease , highlight atau brow bone, waterline, upper lashline dan lower lashline ...

Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL x Althea
hasil Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL x Althea

dengan menggunakan beberapa gabungan warna Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL x Althea , maka inilah hasil tangan mrs pip ... 

  • shimmery nude sebagai base color, 
  • kemudian diikuti dengan wine shade pada bahagian outer V dan lid, 
  • sedikit warna rich brown pada bahagian crease 
  • dan metallic gold pada bahagian brow bone
  • sedikit rich brown untuk bahagian waterline, kemudian diserlahkan dengan gold light glitter

untuk eye palette ni, warna yang tersedia sesuai digunakan utk siang dan malam , dan korang boleh guna kreativiti sendiri untuk mendapatkan versi make up yang menarik ... 

Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL x Althea ni well-pigmented, menjadikannya lebih mudah digunakan ... hanya sedikit penggunaan sahaja , ianya mampu membuat full coverage, warna tahan lama dan tanpa primer pun , warna tampak jelas kelihatan.

proses make-up :-

Althea Watercolor Cream Tint


untuk Althea Watercolor Cream Tint, ada 4 warna menarik yang tersedia untuk dipilih mengikut kesesuaian masing masing iaitu #01 Plum Cream, #02 Strawberry Cream, #03 Peach Cream dan #04 Marron Cream.

Althea Watercolor Cream Tint,
Althea Watercolor Cream Tint,

mrs pip sudah mencuba ke semua warna untuk Althea Watercolor Cream Tint ini, dan warna kegemaran mrs pip ialah #03 Peach Cream ... yang terbaik mengenai Althea Watercolor Cream Tint ni ialah ianya selain warnanya yang cantik, Althea Watercolor Cream Tint tahan lama di bibir, mudah digunakan, ianya terasa seperti lipstick bergloss penuh cream , so that's the reason why they called it cream tint , I supposed. 

Althea Watercolor Cream Tint,
swatches Althea Watercolor Cream Tint,

so far, bibir mrs pip tiada reaksi alergi atau bibir merekah ketika atau selepas penggunaannya, dan bibir terasa lembap, dan plumb

untuk make-over ni, mrs pip menggunakan dua warna cream tint iaitu #03 Peach Cream + #01 Plum Cream ... 

Althea Watercolor Cream Tint,
after using Althea Watercolor Cream Tint
ok or not?

lapisan pertama bibir menggunakan warna kegemaran #03 Peach Cream , diratakan keseluruh bahagian bibir, dan kemudian diletakkan beberapa dots #01 Plum Cream untuk lapisan atas dan diratakan ... dan hasilnya tada! seperti gambar di atas.

proses make-up :-

Glittery Look untuk bahagian bawah mata
dan Pinkish Look untuk bahagian pipi


Glittery look? why not give it a try .... 

Althea spot light eye glitter
Althea spot light eye glitter

Althea juga mempunyai spot light glitter , dua pilihan warna iaitu #01 Gold Light dan #02 Pink Light, maka untuk lebih tampak glamor, mrs pip meletakkan sedikit gold light glitter di bahagian bawah mata ... sedikit calitan sahaja sudah memadai bagi mrs pip , terserlah hasil yang menarik ... I guess it is always good to do the "less is more" since I am not so good with make up ... putting extra glitter might ruined my make up look.

can I have your blusher? mrs pip tak invest beli blusher, tetapi itu bukan masalah untuk mendapatkan blusher kerana spot light glitter #02 Pink Light boleh dijadikan blusher menarik dengan sedikit glittery effect

hanya few dots di bahagian pipi dan diratakan menggunakan sponge puff, cukup untuk menaikkan seri pipi mrs pip ... nampak tak pinkish pinkish look di bahagian pipi ? awww, awesome.

How Do I Look bersama Althea Make Up
How Do I Look bersama Althea Make Up

so, I am done!


mrs pip menggunakan petal velvet powder ke seluruh wajah  untuk mendapatkan skin complexion yang lebih flawless dan kulit bebas minyak dan menjadikan mekap lebih tahan lama ...

the last but not the least, sedikit maskara dikenakan untuk bulu mata agar bulu mata kelihatan lebih gelap dan sedikit jelas ... 

hanya make-up yang simple simple sahaja di hari ulangtahun kelahiran mrs pip yang ke-40 minggu lepas T_T ok, so sudi sudi bagi pendapat mekap mrs pip ni .... ok ke tak ok ni?

How Do I Look?
ok or not ok?

let's go for a date T_T

layari laman web Althea dan akaun media sosial mereka untuk mengetahui lebih lanjut mengenai semua produk yang dinyatakan di atas T_T

That's all from now, xoxo.

cheers.

Post a Comment

22 Comments

  1. Ya ampun. cantiknya mrs pip makeup hee. Produk althea semua nampak menarik lagi lagi eyeshadow. Tapi itu la masalahnya, tak reti pakai hehe.

    Ika datang singgah sini kak sha https://ikashoid.blogspot.com/2019/02/book-haul-feb-2019.html

    ReplyDelete
  2. cantikkkkk.. nampak berseri-seri lepas pakai brg althea...

    ReplyDelete
  3. teringin nak try eye glitter..tp tu lah, tak reti mana..

    ReplyDelete
  4. comelnya mrspip pakai althea

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel eh? adeh, struggle belajar mekap di youtube.

      Delete
  5. Suka gila warna gincu merah menyalah macam tu fuhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak pip mmg jarang sgt pakai kaler merah2 ni, tapi sesekali bolehlah layan.

      Delete
  6. Barang Althea semua best... saya suka sangat-sangat nanti nak belilah semua yang ada diatas ni belum try lagi.. Mrs Pip nampak cantik dan sesuai guna produk diatas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. paling mrs pip suka, concealer Althea ... senang nak blend ...

      Delete
  7. Cantik mrs pip.. I choose look B..

    ReplyDelete
  8. woww....glamour gituuu hasilnya! kita suka tengok look B tuu

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. tenkiu Mek ... kita just try try ja, tak la reti sgt mekap ni ..

      Delete
  10. Cantik2 warnanya.. trending gitu

    ReplyDelete
  11. Cantik make-up Mrs. Pip tu walaupun amateur yang make-up ;-)

    ReplyDelete

Terima kasih melawat blog Mrs Pip, dan sila komen dengan berhemah. Live link tidak dibenarkan di ruang komen.