Jangan Pernah Berputus Asa

hi there, salam jumaat semua ... semoga kita semua berada dalam lindungan Allah SWT yang Maha Esa lagi Maha Penyayang ... dalam hidup ni, banyak benda yang berlaku tanpa diduga. ada yang mendatangkan kebahagiaan, ada yang mendatangkan kekecewaan, dan ada juga yang mendatangkan perasaan hampir putus asa berdepan dengan permasalahan hidup... kalau hilang iman di dada, mungkin bila permasalahan hidup yang datang tu terlalu besar dan terasa tak mampu dipikul oleh badan, ada yang ambil jalan singkat nak bunuh diri ... istighfar banyak banyak, semoga kita dijauhkan dari bisikan bisikan syaitan ...


teringat kisah hampir putus asa mrs pip satu masa dulu. waktu tu mrs pip baru saja dipindahkan ke projek lain, so kebanyakkan staff utk projek tu mrs pip tidak berapa biasa, tapi lama kelamaan mrs pip dapat sesuaikan diri dgn organisasi baru. well, tak semua orang tu nampak baik, tapi hati dia baik. dijadikan cerita, salah sorang staff tidak begitu puas hati dgn mrs pip atas sebab sebab tertentu, tapi bagi mrs pip tu hal kecil, banyak lg benda lain nak kena fikir, so mrs pip tak ambil pusing. 

end up, mrs pip kena fitnah dan tersebarlah fitnah dikalangan staff2 lain, dan lebih ramai yg percaya dengan fitnah yg tersebar, berbanding cuma seketul dua sahaja yang berpendirian tidak menyebelahi mana mana pihak ... bila kita bekerja di bawah satu bumbung ni, mmg awkward la kan bila kita tak bertegur sapa, or bila kita bercakap tapi orang buang muka tak pun orang buat muka masam kat kita ... dan bila lunch, kau lunch sorang sorang rasa dipinggirkan ...

time tu mmg rasa mcm malas nak datang kerja, kalau boleh rasa nak minta project manager transfer kan saja mrs pip kat projek lain... tiap tiap hari mrs pip berdoa agar fitnah ni terbongkar kebenarannya, tapi selama tujuh bulan mrs pip terpaksa melalui fitnah ni sampai mental mrs pip rasa tercabar ... rasa nak resign pun ada.

selepas tujuh bulan, doa mrs pip untuk dipindahkan ke projek lain termakbul. dan happy sangat bila dipindahkan jauh dari projek sebelum ni ... dan beberapa bulan kemudian, mrs pip datang lawat projek lama tu untuk internal audit. dan bila mrs pip datang ja masuk site office, beberapa staff yang pulaukan mrs pip tu, datang say sorry kat mrs pip. mereka sedar yang selama ni mereka terpedaya dengan cerita dan hasutan si penyebar fitnah tu ... dan nama mrs pip bersih dengan sendirinya, semuanya dengan bantuan Allah SWT ... 

selama mrs pip dipulaukan akibat fitnah tu, tujuh bulan mrs pip stress sorang sorang, tak tahu nak cerita kat siapa. hari hari berdoa agar satu hari nanti staff lain tahu si penyebar fitnah tu adalah penipu besar. 

 dalam hidup ni, mrs pip selalu optimis dengan apa yang berlaku, sama ada baik atau buruk. mrs pip selalu yakin yang Allah SWT tu takkan biarkan hamba hambanya berputus asa dengan mudah. selagi kita berdoa dan meminta kepada-NYA, mrs pip yakin DIA lah yang Maha Mendengar dan Maha Mengetahui apa yang baik dan buruk untuk kita.

sekarang ni pun, mrs pip juga melalui kesulitan yang tidak terjangka. dan hanya kepada-NYA sahaja lah mrs pi memohon agar kesulitan ini dipermudahkan buat mrs pip sekeluarga. dan doakan mrs pip yang baik baik ya.

salam jumaat. semoga hari ini kita mendapat rahmat dan pertolongan daripada-NYA. amin amin amin.

cheers.

Post a Comment

3 Comments

  1. Insyaallah Mrs Pip..Moga dipermudahkan kesulitan mrs pip tu..apa pun tetap berpegang dan yakin pada Allah SWT..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah
    kebenaran pasti muncul
    janji percaya dengan qada dan qadar Allah :)

    ReplyDelete
  3. Allah.. Semoga mrs pip kuat melalui ujian Allah.. Stay strong..

    ReplyDelete

Terima kasih melawat blog Mrs Pip, dan sila komen dengan berhemah. Live link tidak dibenarkan di ruang komen.